Değerli Öğrencilerimiz,
 
Koordinatörlüğümüz sayfasında yayımlanan duyuru sonrası, sık alınan sorulara ilişkin yanıtları aşağıda derlemiş bulunuyoruz. 
 
Lütfen, öncelikle duyuru metnimizi, sonrasında da soru cevap bölümünü dikkatle okuyunuz.
 
“Uluslararası hareketliliklerin yüksek risk arz etmesi nedeniyle, tarafınıza bilgi verilinceye kadar projeler kapsamında yurt dışına çıkılmamalıdır.
 
Halen yurt dışındaki yararlanıcıların, bulundukları ülkelerde kalmaları ve oradaki ulusal ve yerel talimatlara uygun hareket etmeleri tavsiye edilmektedir. 
 
Yurt dışından ülkemize dönen / dönecek tüm katılımcıların, Sağlık Bakanlığı’nın uyarıları doğrultusunda 14 gün süreyle evlerinde kalmaları, okullara veya iş yerlerine gitmemeleri gerekmektedir.”
 
SORU-CEVAP
 
Soru 1: Türkiye’ye dönmeli miyim?
 
Cevap: Öncelikle, bulunduğunuz ülkede kalmanız tavsiye edilmektedir.  Dönmek isteyen öğrencilerimiz bulundukları ülkelerdeki kurallara uyarak geri dönüşlerini yapabilirler. Eğer (İtalya gibi) karantina altında ya da olağanüstü hâl durumunda olan ülkelerden birinde iseniz lütfen alınan güvenlik önlemlerini ve seyahat kısıtlamalarını  ihlal etmeyiniz, ülkeden ayrılmak istiyorsanız size en yakın Türk Büyükelçiliği ya da Konsolosluğuna başvurarak yardım isteyiniz. Yurt dışındaki öğrencilerimizin isim listeleri, resmi makamlara tarafımızca yollanmıştır. Bunun haricinde, dış temsilciliklerimiz ile bizim doğrudan temasa geçmemiz mümkün değildir. 

Soru 2: Bahar dönemi için Erasmus’a gitmek üzereydim ama henüz faaliyete başlamamıştım. Şu an başlayabilir miyim?
 
Cevap: Hayır, başlayamazsınız. YÖK ve Ulusal Ajans tarafından yayımlanan ve tarafımıza iletilen karar doğrultusunda tüm değişim programları askıya alınmış bulunmaktadır. Gidiş izinleri de belirsiz bir tarihe kadar kaldırılmıştır. Bu konudaki uyarılara karşın, 13 Mart 2020 tarihinden sonra ve kısıtlama döneminde faaliyete katılan adayların hareketlilikleri geçersizdir. Mücbir sebep istisnalarından da yararlanamayacaklardır. 
 
Bununla birlikte, Üniversitemiz size 2019-20 bahar yarıyılında kayıt yaptırma konusunda esneklik tanıyacaktır. 

Soru 3: Erasmus’tan dönmek istediğimiz takdirde uçak biletleri masrafları karşılanacak mı?
 
Cevap: Dönüş uçak biletiniz ile ilgili ekonomik sınıflı uçuş kartı, elektronik bileti bize tüm istediğimiz diğer dönüş belgeleri ile teslim ettiğiniz takdirde ödenecektir. (Business bilete ödeme yapılamaz). Eğer gidiş-dönüş bileti aldıysanız dönüş tarihinizdeki değişiklik kaynaklı çıkan bir ek ödeme olması durumunda bunu da belgelemeniz istenecektir.
Bahar Dönemi için Uçak Bileti alan öğrenciler, bilet aldıkları şirketlere Corona Virüs sebebiyle seyahatten vazgeçtiklerini bildirdikleri takdirde ücret iadesi alabilmektedirler. Lütfen bu hususu ilgili havayolu şirketiyle görüşünüz. Uçak yerine, uluslararası dönüşünü zorunlu olarak otobüs ya da gemi ile yapmak durumunda kalanların da yukarıdaki koşulları sağlamaları halinde, seyahat giderleri karşılanacaktır. 
 
Talep edeceğiniz her harcama için evraklarınızın eksiksiz olması gerekmektedir.

Soru 4: Kalacağım yurt / ev için peşin kira / depozito ödemesi yapmıştım ama iptal nedeniyle geri alamıyorum. Bu kaybım karşılanacak mı?
 
Cevap: Öncelikle, yapılan ödemeyi kanıtlayıcı belgeleri, sonrasında ise kalan süreye karşılık gelen ödemenin iadesinin istendiğini ama bunun yapılamadığını belgelemelisiniz. Dekont, kira kontratı, yurt kayıt formu vb belgeleri saklayın. İligili kuruma, iade talebinizi gösteren ve onlardan gelen olumsuz yanıtı gösteren belgeleri de ekleyin. Koordiantörlüğümüz, talebinizi değerlendirmeye alacaktır. 

Soru 5: Dönüşte AB Eğitim Programlar Koordinatörlüğüne teslim etmemiz gereken dönüş belgeleri nelerdir?
 
Cevap: Tüm belgeleri Koordinatörlüğümüze app.erasmus.ankara.edu.tr portalının “dosyalar” bölümünü kullanarak veya e-posta yoluyla yollayınız. İlk 14 günlük karantina süresince kampüse giriş yapmamanız ve evde istirahat etmeniz gerektiğini önemle hatırlatırız
 
Erken dönüşün nedenini açıklayan Dilekçe, (karşı kurumdan , Pasaport Fotokopisi (Giriş-Çıkış Damgalarının olduğu sayfalar da eklenecektir), Uçuş Kartı, Elektronik Bilet. Masraf iadesi talep edildiğinde; ödeme kanıtlayıcı ve karşı kurumdan talebi gösterir belgeler. 
 
Bir akademik yıl için hareketlilik yapmakta olan öğrencilerin ilk dönem transkriptini de teslim etmesi gerekmektedir. 
 
Faaliyet tariheleri tarafımızca güncellendikten sonra, size Mobility Tool üzerinden gelecek nihai raporu ve OLS dönüş testinizi tamamlayın.

Soru 6: Döndüğüm takdirde hibe durumu ne olacaktır, iade talep edilecek midir?
 
Cevap: Bu noktada mücbir sebep kuralları geçerli olacaktır. Buna göre, dönüşünüzde bize getireceğiniz belgelere (örnek: katılım belgesi / confirmation letter / letter of attendance) göre kaldığınız süreyi kapsayan hibe için hak kazanmış olacaksınız. Erken dönüş yapmanız durumunda orada kalmadığınız sürenin hibe tutarı hesaplanacak ve fark var ise (kabul edilen ek masraf varsa, mahsup edildikten sonra)  sizden iadesi talep edilecektir.

 
Soru 7: Döndüğüm takdirde bir sonraki döneme hakkımı nasıl devredeceğim? Nomination süreci nasıl işleyecek?
 
Cevap: Döndükten sonra Koordinatörlüğümüze e-posta yoluyla Erasmus hakkınızı devretmek istediğinizi belirten bir dilekçe yollayınız. Erasmus sürenizin kullanamadığınız yarıyılı  için sizleri tekrar gitmek istediğiniz okullara nomine edeceğiz.
 
Bu noktada, halihazırda 2020-2021 dönemi seçimleri de yapılmış ve mevcut ikili anlaşmalardaki kontenjanlar sınırlı olduğundan, karşı kurumların anlaşmadaki kontenjanın üzerinde öğrenci almayı olumlu bulması halinde, 2020-2021 Güz Dönemi için tekrar Erasmus Programı ile hibeli olarak faaliyete katılabilirsiniz. Devir hakkınızın proje dönemi içinde kalması gerektiği ve proje döneminin de 31 Mayıs 2021‘de bitecek olması nedeniyle,  hakkınızı sadece 2020-2021 Güz Dönemi için kullanabilirsiniz. 
 
Bu hakkı devretmek isteyen öğrencilerimizin, Erasmus’ta bulundukları okullardan ayrılırken oradaki yetkililere Corona Virüs’ten ötürü ayrıldığınızı ve 2020-2021 Akademik Yılı’nın Güz Dönemi’nde gelmenizin onlar açısından sıkıntı olup olmadığını sormaları, sonraki süreçte yardımcı olacaktır. 
 
Nomination işlemleri esnasında öncelik 2020-2021 Akademik Yılı 1 Akademik Yıl/Güz dönemi gidecek öğrencileri için olacağından hakkı devredilen öğrencilerle ilgili ayrıca bir nomination işlemi olacaktır. Bu nomination sonunda okulların devri yapılan öğrencileri kabul veya red etme kararları bu üniversitelere aittir.
 
Bu hakkı devretmek isteyen öğrenciler için Koordinatörlüğümüze dilekçe yollama son tarihi 31 Mart 2020’dir. Lütfen dilekçelerinizi son tarihi beklemeden en kısa süre içerisinde e-posta ile ulaştırınız.

 
Soru 8: 14 günlük karantina süresini nerede? geçireceğim?
 
Cevap: Sağlık Bakanlığı’nın rehberinde belirtilen semptomları taşıyan kişilerin bir sağlık kurumuna başvurması gerekmektedir. Herhangi bir semptom taşımayan ya da hastalık şüphesi olmayan kişilerin 14 günlük bu süreyi kalabalık yerlerden uzak durmak suretiyle evlerinde geçirmesi beklenmektedir. Sağlıklı olduğunuzu düşünseniz bile bu süre zarfında kampüse girmemeniz gerekmektedir.  Bilindiği üzere, Üniversitemizde eğitime 6 Nisan 2020 tarihine kadar ara verilmiştir. 

 
Soru 9: Eğer yurt dışında bulunmakta olduğum üniversite online eğitime geçerse, Türkiye’ye döndüğüm takdirde karşı kurumdaki derslerimi online olarak devam ettirme şansımız var mı?
 
Cevap: Türkiye’ye dönüş yapmanız ve Üniversitemize kayıt yaptırmanız durumunda mücbir sebep kuralları uygulanacak olup hareketliliğiniz sonlandırılmış sayılacak ve işlemler buna göre yapılacaktır. Dolayısıyla karşı kurumda eğitim-öğretime devam etmiyor sayılacaksınız ve burada kayıt yaptıracağınız için online olarak karşı kurumdan resmi olarak ders alamaz ve saydıramazsınız.
 
Bununla birlikte, Türkiye’ye dönmenize rağmen, karşı üniversitedeki online eğitime devam etmek isterseniz, o takdirde Üniversitemizde kayıt yaptırmamalısınız. Karşı kurumun online eğitimi bitip not dökümünüzü aldığınızda, ders saydırmak için Kooridnatörlüğümüze başvurun. 
 
Türkiye’ye dönüş tarihiniz itibariyle Erasmus hibe döneminiz sonlanacak ve kalan hibeniz, iade alınacaktır. Ancak online Erasmus faaliyetiniz, akademik anlamda geçerli olacaktır. 

Soru 10: Bulunduğum üniversitede eğitime ara verildiği için Erasmus ofisi de kapalı ve muhatap bulamıyorum. Katılım belgesini / not dökümümü nasıl imzalatıp teslim edeceğim?
 
Cevap: Evrakınızı e-posta yoluyla talep edebilirsiniz. Bazı kurumlar, buna ilişkin olarak Koordinatörlüğümüze bilgilendirmede bulunmuş ve eğitime yeniden başlanmasını takiben, belgelri göndereceklerini belirtmiştir. 

 
Soru 11: Karantina önlemleri bitinceye kadar, eğitime ara verilen ülkede kalıp sonrasında burada eğitime devam edeceğim. Öğrenim dönemi, davet mektubunda ve hibe yazımda belirtilen süreden sonraya uzadığı takdirde bu dönem için de hibe alabilecek miyim? 
 
Cevap: Evet


Soru 12: Sizinle en etkin iletişimi nasıl sağlarım?
Cevap: En etkin iletişim yolu e-postadır. Lütfen erasmus@ankara.edu.tr ve euoffice@ankara.edu.tr adreslerini kullanınız. son derece yoğun bu dönemde, telefon ile iletişimi tercih etmeyiniz. 
 
Son durumunuz hakkında daha ayrıntılı bilgi sahibi olmamız amacıyla hazırladığımız anketi yanıtlayınız: 

Soru 13: Faaliyetimin normal takvimine göre şu an yurtdışında bulunmam gerekirken, yaşanan durumdan ötürü Türkiye’ye acil dönüş yaptım. Ofisi bilgilendirmeli miyim? 
Cevap: Evet, acilen e-posta ile Koordinatörlüğümüze bilgi verin ve varsa dönüş belgelerinizi sisteme yükleyin. 


Soru 14: Vize, oturma izni, yurt dışı çıkış harç pulu, şehir içi ulaşım harcamaları iade edilecek midir? 
Cevap: (Mevcut bütçe olanakları çerçevesinde) Faaliyete başlamış ve  faaliyeti kesilerek dönmek durumunda kalmış öğrenciler için bu harcamalar ödenemeyecektir.  Bununla birlikte, faaliyete hiç başlayamamış (Türkiye’den ayrılmamış) öğrencilerin vize ve sigorta masrafları ödenecektir. 
Önemle hatırlatmak isteriz ki Türkiye’ye döndükten sonra, karantina önlemlerine uymalı ve 14 gün evde istirahat etmelisiniz. Diğer ayrıntılar için, Sağlık Bakanlığı yönerge ve duyurularını takip etmenizi öneririz.